پاورپوینت نمونه موردی موزهپلان موزه ایرانیپلان موزه خارجیتحلیل پلان موزهدانلود نمونه موردی موزهنقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه خارجی

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس

کد محصول:M 13

موزه مردم‌شناسی خلیج فارس که با نام موزه بزرگ بندر عباس نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دیدنی های بندر عباس شهرت دارد. همچنین این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های مردم‌شناسی در جنوب کشور به ‌شمار می‌رود که در محوطه‌ی تاریخی برکه‌های باران ساخته شده است.در ادامه با سایت آرک دی ال همراه باشید تا پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

این موزه در سه طبقه و با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع، در اسفند سال ۱۳۸۶ افتتاح شد. معماری ساختمان موزه یکی از ارزشمندترین نمونه‌های معماری در جنوب ایران محسوب می‌شود و از معماری سنتی هرمزگان ریشه گرفته است.

در ساخت این بنا ارزش‌های هنری، معماری و فرهنگی منطقه‌ای دیده می‌شود. طبقه‌ی همکف موزه دارای فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه است. طبقه‌ی دوم نیز به بخش مردم‌شناسی اختصاص داده شده است که شامل بخش بازار سنتی، آزادسازی قلعه هرمز از چنگال پرتغالی‌ها، صید و صیادی می‌شود. در طبقه‌ی سوم، بخش‌های باستان‌شناسی قرار گرفته‌اند که به غنای فرهنگی و تاریخی استان هرمزگان می‌پردازد. در موزه مردم‌شناسی خلیج فارس بخش‌های دیگری مانند دوره‌ی اسلامی، بخش سکه و نگارخانه نیز وجود دارد.

موزه مردم شناسی خلیج فارس، ساختمانی 3 طبقه در محوطه تاریخی برکه باران در شهر بندرعباس است که از سال 86 زیر نظر میراث فرهنگی فعالیت می کند و از بزرگترین موزه های جنوب ایران به شمار می رود. ساختمانی با معماری سنتی هرمزگانی که شما را به دنیایی متفاوت می برد؛ دنیایی که در آن به تماشای صید و صیادی جنوبی ها می نشینید، در بحبوحه آزادسازی جزیره هرمز قرار می گیرید و سفری جذاب به دوران پیش از تاریخ تا دوران معاصر را تجربه می کنید. پس در ابتدا خودتان را برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ جنوب و بازدید از بیش از 2500 شی هزاره سوم پیش از میلاد تا دوره پهلوی آماده کنید و سپس با ما قدم به موزه مردم شناسی خلیج فارس بگذارید.

معماری موزه

ساختمان موزه خلیج‌فارس نمونه‌ای ارزشمند از معماری جنوب ایران است و هماهنگی، صداقت، خلاقیت و توجه به ارزش‌های هنری، معماری و فرهنگی منطقه‌ای در موزه خلیج فارس متجلی شده‌است.

ساختمان این بنا برگرفته از معماری سنتی هرمزگان است. دیوارهای پشت‌بند، در و پنجره‌های چوبی و بادگیر (نورگیر مرکزی) از عناصر با ارزش معماری سنتی منطقه‌است.

شهاب‌الدین ارفعی طراح و موزه مردم‌شناسی بندرعباس در خصوص تطابق این موزه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی و معماری بومی هرمزگان گفته است” این ساختمان ازنظر نمای بیرونی با معماری بومی هرمزگان تطابق زیادی دارد اما از نظر اقلیم و آب‌وهوا تعامل چندانی با منطقه ندارد زیرا این ساختمان دارای یک فضای بسته است و اشیا با شرایط خاصی در آن نگهداری می‌شوند. به‌طور کل در موزه‌ها نمی‌توانند با اقلیم و آب‌وهوا تعامل چندانی داشته باشند مگر اینکه به همان منظور احداث‌شده باشند.

استان هرمزگان از حدود هزاره سوم پیش از میلاد تا کنون در کنار آب های نیلگون خلیج فارس به سانِ پلی مستحکم پیوند دهنده ی دنیای باستان شرق و غرب چه از لحاظ فرهنگی و چه از لحاظ داد و ستدهای تجاری آرمیده است. در کنار این همه ویژگی که در نوع خود بی نظیر است وجود یک موزه مردم شناسی که بتواند فرهنگ مردم و بومیان این منطقه را به منصه ظهور برساند کم بود که این مهم با همت سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان ساخته شد و این موزه یکی از بهترین موزه ها در نوع خود است.

حاشیه خلیج فارس یکی از مهمترین مناطق تمدن بشری بوده است. خلیج فارس خود بستری است که رفت و آمد از دو سو را ساده کرده و امکان داد و ستد و مبادله کالارا فراهم کرده است. در جریان این مبادلات بازرگانی فرهنگ و اندیشه و جهان بینی پیرامون آن پراکنده شده و تمدن خاص خود را شکل داده است.

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:47
  • حجم فایل:10 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

تحلیل پلان موزه,پلان موزه ایرانی,پلان موزه خارجی,نمونه موردی موزه,پاورپوینت نمونه موردی موزه,نمونه تطبیقی موزه,نقد و بررسی موزه,دانلود نمونه موردی موزه,نمونه موردی موزه ایرانی,نمونه موردی موزه خارجی,

پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس،پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس،پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه مردم شناسی خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.